Проблемна тема

2015 рік - розпочато роботу над
новою проблемною темою - 

Технологія критичного мислення


                                                                                
Проблемна тема, яку я обрала:
                              Формування успішної особистості  школяра
                               засобами проектної  технології
                                               
                                                
Роботу над проблемною темою розпочала  у 6 класі.
    Мета діяльності: Сприяти формуванню успішної особистості кожного учня 6 класу протягом п’яти років засобами нових технологій як на   уроках географії, так  і у виховному процесі
Сьогодні існує  проблема соціальної реалізації учня, формування успішної особистості   для   майбутнього.
Головним завданням у своїй діяльності ставлю :
– отримання учнями  певної  суми знань, які мають велике значення у
   визначенні  майбутнього учня;
- навчати самостійно отримувати знання, шукати інформацію, використовуючи
  різні джерела знань;
- сприяти реалізації здібностей учнів  засобами новітніх освітніх технологій.
Формування активної життєвої позиції учнів, розвиток творчих здібностей здійснювати шляхом поєднання методів і прийомів, які активізують пізнавальну і творчу діяльність усіх, без винятку, учнів. Для досягнення цієї мети необхідним є:
- використання різних форм, методів організації навчально-виховної діяльності;
- створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі классу і здобутті
  знань ;
- стимулювання учня до висловлювань, використання різних способів
  виконання завдань без страху помилитися, дати неправильну відповідь;
- підтримка учня в його бажанні знаходити власний спосіб роботи, аналізувати
  свою роботу та роботу інших учнів на уроці чи результативність  участі у
  виховних заходах;
- створення на уроці і в позакласний час умов для природного самовираження
  учнів та педагогічних ситуацій, що дають змогу кожному учневі виявити
  ініціативу, творчість, самостійність у роботі.


Розвязуючи цю проблему ставлю завдання, конкретизуючи їх у відповідності до особливостей кожного учня классу.
У 6 класі
1.     Домогтися зростання активності учнів у шкільних олімпіадах, предметних тижнях, конкурсах.
2.     Сприяти підвищенню рівня знань на високий у Басарукіної Вікторії, Фокіної Єлизавети;
достатній рівень -  у Скрипка Дмитра, Довгої Каріни, Підгайної Ілони,
середній рівень – решта 4 учні.
У 7-8 класах:
    1. Участь Фокіної Є., Басарукіної В. у шкільних та районних  олімпіадах з
        географії та  історії.
    2. Виховати призерів учнівських районних олімпіад (Басарукіна В., Фокіна Є.)
    3. Домогтися підвищення рівня знань до високого рівня – Скрипка Д., 1-2 оцінки
       достатнього рівня у Підгайної І. та Довгої К.
У 9-10 класах:
    1. Сприяти формуванню успішної особистості учнів: Басарукіна В., Фокіна Є., Скрипка Д., Підгайна І., Довга К., результативна участь цих учнів у МАН, конкурсах, змаганнях , олімпіадах.
    2. Прищеплювати інтерес до знань в учнів: Дмитренко А., Опілат А., подолати байдужість у ставленні до навчання у Горбаня Д., Хілька Б.
Під час навчання виникає цілий ряд проблем, які пов’язані з низькою мотивацією навчальної діяльності, нерівномірністю загальної підготовки учнів . Як зацікавити? Що зробити?
Досягнути цього можна лише чіт­кою організацією навчального процесу, створенням атмосфери доб­розичливості на уроках, наданням кожному учневі можливості вияви­ти своє «Я», відчути власну значу­щість. Вивчаючи сучасні педагогіч­ні теорії щодо організації навчаль­ного процесу, я зацікавилася методом проектів.
Метод проектів — це система на­вчання, гнучка модель організації навчального процесу, орієнтова­на на творчу самореалізацію осо­бистості, розвиток її можливостей у процесі створення нового продук­ту під контролем учителя.

1 коментар:

  1. Виступ на педраді 11.01-2013 р.
    вчителя географії Ясинської І.В.

    Сьогодення диктує вимоги до сучасної молоді – бути творчим, дійовим, мати достатній запас знань і професійну підготовку, вміти само реалізуватися у суспільстві. Тому проблемну тему вибрала: «Формування успішної особистості школяра методом проектів на уроках географії».
    З метою вивчення досвіду роботи з проектними технологіями, опрацювала ряд літератури, джерел інформації в мережі Інтернет:
    - статті американських педагогів В. Кілпатріка та Ф. Паркера,
    - роботи філософа і педагога Джона Д’юї;
    - Стадник О.Г. Метод проектів у вивченні географії.- Харків; Вид. група «Основа», 2008 – 110;
    - Стадник О.Г . Інноваційні технології навчання географії. Метод проекту. – Харків;: Вид. група «Основа», 2010. – 89-121 с.;
    - Андрєєва В.М., Шматько О.Є. Уроки географії в сучасних технологіях. Проектна технологія на урокаї географії. - Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 16-45 с.
    - Інноваційні технології в роботі вчителя географії. Уклад. Науменко Є. І., Використання проектних технологій.- Х.: Вид. група «Основа», 2011.- 40 – 44 с.
    Про переваги і доцільність використання методу проектів у навчально-виховному процесі виступала з повідомленнями, презентаціями на засіданнях ШМО вчителів - предметників, класних керівників, РМО вчителів географії, на педраді.
    Про впровадження і результативність застосування методу проектів можу зробити висновок з проведених уроків:
    - 6клас. Загальна географія. Тема: «Літосфера. Внутрішні сили Землі», «Кількість і розміщення населення Землі», «Що таке погода?».
    - 7 клас. Географія материків і океанів. Тема: «Природні зони Африки».
    - 7 клас. Всесвітня історія. Тема: «Скандинавія».
    Пошукова творча, індивідуальна та колективна робота в підготовці проектів уроків, сприяли розвитку інтересу учнів до предмету і підвищення рівня навченості у порівнянні з 5 класом в учнів Горбаня Д., Скрипки Д, Фокіної Є., Хілька Б. У 6 класі учні розпочали вивчення курсу географії.. У 1 семестрі 7 класу у порівнянні з 2011-2012 н.р., спостерігається динаміка підвищення рівня навченості Опілат Аліни, стабільність – в 9 учнів. Якщо розглядати показник коефіцієнта навченості, то спостерігається динаміка зростання з попереднім навчальним роком на 0,08 у Опілат А. та Дмитренко А.. Викликає тривогу і потребу звернути увагу на навчання Підгайної Ілони, рівень знань якої знизився на 0,08. За даними моніторингових досліджень динаміки рівня навченості учнів з географі, історії, створила таблиці і побудувала діаграми.
    У перспективному плані ставила завдання домогтися підвищення рівня знань до високого учнів - Скрипка Д, Фокіна Є.,достатнього – Довна К., Підгайна І.. Участь та результативність Басарукіної В., Фокіної Є. у шкільних олімпіадах з географії та історії. Результати і участь учнів 7 класу в шкільних олімпіадах:
    Прізвище та ім’я учня Географія Історія
    Басарукіна Вікторія 1 місце II місце
    Фокіна Єлизавета II місце II місце
    Скрипка Дмитро II місце
    Учні Басарукіна В., Фокіна Є., Скрипка Д., Опілат А., Довга К., Горбань Д, прийняли участь в інтерактивному конкурсі ІРШО Мультитест з історії.

    Проаналізувавши дані рівня навченості учнів 7 класу та участі в позаурочних конкурсах, вважаю, що впровадження проектної технології дає позитивні результати в розвитку і навчанні учнів. Планую сприяти підвищенню рівня знань учнів:Довго К. з 9 б. до 10 б, Підгайної І. з 8 б.
    до 9 б, а також розвивати інтерес до предмету у Горбаня Д,
    Дмитренко А., Гусейнова І., Хілька Б.
    У 8 класі залучати учнів до участі у районних предметних олімпіадах та інтерактивних конкурсах.

    ВідповістиВидалити