2015 рік - розпочато роботу над
новою проблемною темою -
Технологія критичного мислення
Проблемна тема, яку я обрала:
Формування успішної
особистості школяра
засобами проектної технології
Роботу
над проблемною темою розпочала у 6
класі.
Мета діяльності: Сприяти формуванню
успішної особистості кожного учня 6 класу протягом п’яти років засобами
нових технологій як на уроках географії, так і у виховному процесі
Сьогодні
існує проблема соціальної реалізації
учня, формування успішної
особистості для майбутнього.
Головним завданням у своїй діяльності ставлю :
–
отримання учнями певної суми знань, які мають велике значення у
визначенні
майбутнього учня;
-
навчати самостійно отримувати знання, шукати інформацію, використовуючи
різні джерела знань;
Формування активної життєвої позиції учнів, розвиток
творчих здібностей здійснювати шляхом поєднання методів і прийомів, які
активізують пізнавальну і творчу діяльність усіх, без винятку, учнів. Для
досягнення цієї мети необхідним є:
-
використання різних форм, методів організації навчально-виховної діяльності;
-
створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі классу і здобутті
знань ;
-
стимулювання учня до висловлювань, використання різних способів
виконання завдань без страху помилитися, дати
неправильну відповідь;
-
підтримка учня в його бажанні знаходити власний спосіб роботи, аналізувати
свою роботу та роботу інших учнів на уроці чи
результативність участі у
виховних заходах;
-
створення на уроці і в позакласний час умов для природного самовираження
учнів та педагогічних ситуацій, що дають
змогу кожному учневі виявити
ініціативу, творчість, самостійність у
роботі.
Розв’язуючи цю проблему ставлю завдання, конкретизуючи їх у
відповідності до особливостей кожного учня классу.
У 6
класі
1.
Домогтися зростання активності учнів у шкільних олімпіадах, предметних
тижнях, конкурсах.
2.
Сприяти підвищенню рівня знань на високий у Басарукіної Вікторії, Фокіної
Єлизавети;
достатній рівень -
у Скрипка Дмитра, Довгої Каріни, Підгайної Ілони,
середній рівень – решта 4 учні.
У 7-8
класах:
1. Участь Фокіної Є., Басарукіної В. у
шкільних та районних олімпіадах з
географії та історії.
2. Виховати призерів учнівських районних
олімпіад (Басарукіна В., Фокіна Є.)
3. Домогтися підвищення рівня знань до
високого рівня – Скрипка Д., 1-2 оцінки
достатнього рівня у Підгайної І. та
Довгої К.
У 9-10
класах:
1. Сприяти формуванню успішної особистості
учнів: Басарукіна В., Фокіна Є., Скрипка Д., Підгайна І., Довга К.,
результативна участь цих учнів у МАН, конкурсах, змаганнях , олімпіадах.
2. Прищеплювати інтерес до знань в учнів:
Дмитренко А., Опілат А., подолати байдужість у ставленні до навчання у Горбаня
Д., Хілька Б.
Під час навчання
виникає цілий ряд проблем, які пов’язані з низькою мотивацією навчальної
діяльності, нерівномірністю загальної підготовки учнів . Як зацікавити? Що зробити?
Досягнути цього можна лише чіткою
організацією навчального процесу, створенням атмосфери доброзичливості на
уроках, наданням кожному учневі можливості виявити своє «Я», відчути власну
значущість. Вивчаючи сучасні педагогічні теорії щодо організації навчального
процесу, я зацікавилася методом проектів.
Метод
проектів — це система навчання,
гнучка модель організації навчального процесу, орієнтована на творчу
самореалізацію особистості, розвиток її можливостей у процесі створення нового
продукту під контролем учителя.
Виступ на педраді 11.01-2013 р.
ВідповістиВидалитивчителя географії Ясинської І.В.
Сьогодення диктує вимоги до сучасної молоді – бути творчим, дійовим, мати достатній запас знань і професійну підготовку, вміти само реалізуватися у суспільстві. Тому проблемну тему вибрала: «Формування успішної особистості школяра методом проектів на уроках географії».
З метою вивчення досвіду роботи з проектними технологіями, опрацювала ряд літератури, джерел інформації в мережі Інтернет:
- статті американських педагогів В. Кілпатріка та Ф. Паркера,
- роботи філософа і педагога Джона Д’юї;
- Стадник О.Г. Метод проектів у вивченні географії.- Харків; Вид. група «Основа», 2008 – 110;
- Стадник О.Г . Інноваційні технології навчання географії. Метод проекту. – Харків;: Вид. група «Основа», 2010. – 89-121 с.;
- Андрєєва В.М., Шматько О.Є. Уроки географії в сучасних технологіях. Проектна технологія на урокаї географії. - Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 16-45 с.
- Інноваційні технології в роботі вчителя географії. Уклад. Науменко Є. І., Використання проектних технологій.- Х.: Вид. група «Основа», 2011.- 40 – 44 с.
Про переваги і доцільність використання методу проектів у навчально-виховному процесі виступала з повідомленнями, презентаціями на засіданнях ШМО вчителів - предметників, класних керівників, РМО вчителів географії, на педраді.
Про впровадження і результативність застосування методу проектів можу зробити висновок з проведених уроків:
- 6клас. Загальна географія. Тема: «Літосфера. Внутрішні сили Землі», «Кількість і розміщення населення Землі», «Що таке погода?».
- 7 клас. Географія материків і океанів. Тема: «Природні зони Африки».
- 7 клас. Всесвітня історія. Тема: «Скандинавія».
Пошукова творча, індивідуальна та колективна робота в підготовці проектів уроків, сприяли розвитку інтересу учнів до предмету і підвищення рівня навченості у порівнянні з 5 класом в учнів Горбаня Д., Скрипки Д, Фокіної Є., Хілька Б. У 6 класі учні розпочали вивчення курсу географії.. У 1 семестрі 7 класу у порівнянні з 2011-2012 н.р., спостерігається динаміка підвищення рівня навченості Опілат Аліни, стабільність – в 9 учнів. Якщо розглядати показник коефіцієнта навченості, то спостерігається динаміка зростання з попереднім навчальним роком на 0,08 у Опілат А. та Дмитренко А.. Викликає тривогу і потребу звернути увагу на навчання Підгайної Ілони, рівень знань якої знизився на 0,08. За даними моніторингових досліджень динаміки рівня навченості учнів з географі, історії, створила таблиці і побудувала діаграми.
У перспективному плані ставила завдання домогтися підвищення рівня знань до високого учнів - Скрипка Д, Фокіна Є.,достатнього – Довна К., Підгайна І.. Участь та результативність Басарукіної В., Фокіної Є. у шкільних олімпіадах з географії та історії. Результати і участь учнів 7 класу в шкільних олімпіадах:
Прізвище та ім’я учня Географія Історія
Басарукіна Вікторія 1 місце II місце
Фокіна Єлизавета II місце II місце
Скрипка Дмитро II місце
Учні Басарукіна В., Фокіна Є., Скрипка Д., Опілат А., Довга К., Горбань Д, прийняли участь в інтерактивному конкурсі ІРШО Мультитест з історії.
Проаналізувавши дані рівня навченості учнів 7 класу та участі в позаурочних конкурсах, вважаю, що впровадження проектної технології дає позитивні результати в розвитку і навчанні учнів. Планую сприяти підвищенню рівня знань учнів:Довго К. з 9 б. до 10 б, Підгайної І. з 8 б.
до 9 б, а також розвивати інтерес до предмету у Горбаня Д,
Дмитренко А., Гусейнова І., Хілька Б.
У 8 класі залучати учнів до участі у районних предметних олімпіадах та інтерактивних конкурсах.