Виступ на засіданні педагогічної ради Московського НВК
Технологія розвитку
критичного
мисленнякритичного
В умовах модернізації суспільства процес навчання
націлений на створення умов для самовизначення й самореалізації особистості, на
досягнення конкретних результатів у вигляді сформованих умінь і навичок,
узагальнених способів діяльності, соціально-значущих компетенцій, у тому числі
й уміння критично мислити.
Технологія
розвитку критичного мислення — педагогічна система, спрямована на формування
у школярів аналітичного мислення.
У витоків цього напрямку стояли такі видатні вчені як
Л.Виготський, Дж.Дьюї, М.Коул, Д.Вертч, Д.Брунер. Свої наукові дослідження
присвятили цій проблемі вітчизняні вчені МЖрасовицький, О.Бєлкіна, Ю.Стежко,
педагоги-новатори Одещини С.Пеняєв, О.Боровська та інші.
Ця технологія має унікальний набір прийомів і технік,
які дозволяють на уроці створювати ситуацію мислення. Матеріалом для такої
ситуації можуть служити навчальні тексти, параграфи підручників, уривки
наукових статей, художні твори, відео-фільми.
Мета
технології — навчити такого
сприйняття навчального матеріалу, в процесі якого інформацію, яку отримує
учень, можна розуміти, сприймати, порівняти з особистим досвідом і на її ґрунті
формувати своє аналітичне судження.